II. ročníku mezinárodního leteckého mítinku (12. - 21. 8. 1927) se zúčastnili vojenští piloti ze Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Jugoslávie, Polska, Švédska, Československa a v civilní části pak ještě z Francie, Německa a Velké Británie. V akrobatické soutěži obsadil Malkovský sedmé a osmé místo společně s Kňažikovským (oba dostali 84 b.).
Pozdrav, který poslal Malkovský z Curychu generálu Stanislavu Čečkovi
Obrázek ze studie Zdeňka Hrnčíře
Odlet československé eskadry.
F.H. - Praha 10. srpna
Dnes dopoledne o 10.15 hod. odletěla eskadra československých letadel z kbelského letiště k mezinárodním závodům leteckým do Curychu. Vede ji major Augustin Charvát z ministerstva národní obrany, který letí na letadle A-11-51 a který jako velitel a zástupce ministerstva sám závoditi nebude. Jako závodníci letí s sebou štábní kapitán Snášel od leteckého pluku 2. na letadle Š-20-9, kapitán Diviš od leteckého pluku 3. na letadle BH-21.46, kapitán Kniažikovski na letadle D-21-38 a kapitán Malkovský na letadle B-22-3. Výprava má s sebou dva techniky, z nichž rotm. Kubíček odjel vlakem, svobodník Tobolář letí s majorem Charvátem. Eskadra letí z Prahy přes Plzeň do Mnichova, kde přistane, načež odletí dále přesBodamské jezero do Curychu, kde přistane odpoledne. S letci přijeli se rozloučit zástupcové MNO a velitel I. letec. pluku podplukovník Smetana s důstojnickým sborem.
rv - Curych 10. srpna
Čs. letecká eskadra, vedená majorem Charvátem, přistála dnes hladce na letišti v Curychu. Zítra trénuje v Alpách.
Lidové noviny 11. 8. 1927
První den letecké soutěže ve Švýcarsku
rv - Curych 18. srpna
Alpský okružní let "Coupe Echard" a Coupe Chaver-Bider se započal dnes ráno. Dříve však, než ti první dolétli do Thurnu, počaly se valiti těžké mraky přes ledovce alpských velikánů, od jihu k severu, a za nedlouho byly Alpy úplně zahaleny.
První start byl dán v 5.30 hod. Naši startovali v tomto pořadí: Kpt. Malkovský v 6.05 hod., kpt. Divišv 6.40, kpt. Kňažikovský v 7.15 a konečně kpt. Snášel v 7.30 hod. Kapitán Malkovský pronikl až do Belliorony, kde musel zůstati ještě se čtyřmi jinými závodníky. Kapitán Diviš, který letěl asi půl hodiny za Malkovským, odstartoval z Thurnu, ale do Belluirony již nemohl proniknouti. Po nějaký čas hledal volnou cestu, až byl konečně mlhou přinucen přistativ Chůru. Z Chůru se pak vrátil do Dübendorfu zdráv a letoun vúplně dobrém stavu. Škpt. Snášel a kpt. Kňažikovský se již nedostali dále jak do Thurnu, kde s většinou závodníků přenocují.
Mezitím se na letišti v Dübendorfu začalo s vylučovacímu závody v akrobacii. Výsledky nejsou dosud známy, poněvadž látka nemohla býti zpracována.
Poněvadž se počasí ještě přihoršilo, oznámilo k večeru ředitelství meetingu svoje rozhdnutí, že zítra (v pátek) budou všichni konkurenti aplského letu povoláni zpět do Dübendorfu a že se oba závody přes Alpy poletí úplně znovu v sobotu 20. srpna. Zítra se bude pokračovati v závodu v akrobacii a případně se poletí i rychlostní závod Dübendorf - Tour du Bychtel - Tour d´Echenberg - Klotten - Dübendorf.
Lidové noviny 22. 8. 1927
František Malkovský na karikatuře Ondřeje Sekory.