K asi největší kumulaci letounů Piper na našem letišti došlo po zaparkování dánské aeroturistické výpravy. Nejstarším byl klasický J3C-65 Cub v. č. 12833 z roku 1944 (OY-AVC). Ve skupině ale nebyly jen pipery: Pro nás asi nejexotičtějším typem byl dánský KZ VII U-4 z roku 1947 (OY-AVR).
(26. 7. 2012)
* * * * *
Zastupitelstvo města Bystřice na zasedání 16. května 2012 souhlasilo se
záměrem založit Bystřickou obecně prospěąnou společnost a dalo mandát radě
města, aby dopracovala zakládací listinu o.p.s.
Celý článek
(21. 5. 2012)
* * * * *
Od září 2011 je nově vyznačená dráha 06/24. Kužely ze skelného laminátu tl. 1 mm mají průměr 75 cm a výšku 50 cm; na prazích je jich celkem 12, dalších 20 je rozmístěno na krajích dráhy vždy 66 m od sebe. Včetně betonových značek rohů dráhy vše přišlo na 70 000 Kč.
Foto: Jaromír Fatka, Stanislav Váňa
* * * * *
Když se "Myslivecký mistr" rozhodne, že bude v srpnu koulovačka aneb Mi-8 Aerocentra Mělník od nás odváží sněhovou kouli s bylinným obsahem na Sázavafest v Benešově (5. srpna 2011)
* * * * *
Připomenutí a několik fotografií z příjemného, byť chladného víkendu
* * * * *
Také z našeho letiště zamířila řada aviatiků do německého Friedrichshafenu na výstavu AERO 2005. Nepřehlédnutelná byla výprava dvou AN-2 - domácí VHC a prostějovské RIE, zde chvíli před zařazením se do zácpy před sobotním odletem od Bodamského jezera.
Něco dalších obrázků je na www.leteckymodelar.cz
* * * * *
Snímek: Stanislav VÁŇA
* * * * *
zkoušel v předposledním březnovém týdnu (2005) na našem letišti známý paraglidista pan Švarc. S motorovou krosnou na zádech létal snad už na všech kontinentech, dokonce i na našich leteckých dnech. Tentokrát si postavil paraplán poněkud luxusnějšího ražení.
Snímky: Jaromír FATKA
* * * * *
Snímky: Stanislav KARSKÝ
Snímky: Stanislav VÁŇA
* * * * *
První špičkový simulátor kanadské firmy Aerosim Mechtronix ve Střední a Východní Evropě schválený podle předpisů JAR (Joint Aviation Rules) jako FNPT II.
přesná konfigurace dvoumotorového Piper PA-44 Seminole
3D elementy
špičková vizualizace
realistická simulace zvuku
intercom/audio systém
GPS
kurs přístrojové kvalifikace IR(A)
kurs instruktora IR(A)
výcvik dopravních a obchodních pilotů ATPL(A) a CPL(A)
kurs PPL(A)
a pro všechny, kteří si chtějí zkusit řídit "dospělé letadlo" v bezpečí na zemi
Zaváděcí ceny do 30. 6. 2004
2 040 Kč (+DPH)/let. hodinu pro výcvik IFR
1 020 Kč (+DPH)/let. hodinu pro výcvik VFR
* * * * *
Ve čtvrtek 4. 11. 2003 proběhla na LKBE kolaudace rekonstruované čerpací stanice leteckých pohonných hmot za účasti představitelů Leteckého stavebního úřadu, investora Twin Trans s.r.o., dodavatele AMP Chomutov a.s. a dalších. Čerpací stanice splňuje všechny ekologické požadavky evropských předpisů. Ze dvou nádrží (každá má objem 32 000 l) jsou nyní stáčeny benzíny AVGAS 100 a Natural 95.
* * * * * * * * * *
Webmaster Copyright: Letiště Benešov & Vl. Hadač 2000-2015 Úvodní strana