![]() |
ADRESÁŘ
o ODKAZY o ELEKTROLET
o INSPIRACE
o RC
AKROBACIE o |
ExtraČtrnáct let jsem nepoužil pro svoje modely jiný pohon než elektromotor. Po skončení se soutěžním létáním jsem se "odměnil" a postavil si volnou variaci na téma Extra 300. Abych použil heslo Vládi Hadače, je to představitel takových aeroplánků, které jako jediné dokážou zviklat moji (a Vláďovu) bezmeznou víru v elektropohon. Extra je celobalzová (vybíraná balza speciál od HVP), pochopitelně něco překližky a nažehlovací folie. Laminátový motorový kryt, kabina, duralový podvozek, něco uhlíku v nosníku křídla a něco uhlíkových trubiček v kormidlech jsou jediné nedřevěné díly. Rozpětí 2 140 mm a délka 1 760 mm. Motor ZDZ 40 RV-L (nový odlehčený typ) s laděným výfukem a procesorovým zapalováním Falkon PCI - 1.3 dovede s modelem vážícím 6 780 g pěkně zacvičit. Létání s modelem nelze popsat bez superlativů. Nadšení z létání
umocňuje naprosto spolehlivý a výkonný motor. Bedřich Janáček
|
FOTOGALERIEZbraslavice 2001Novoroční létání 2001 ME ve volném letu 2000 Šou Malá Haná MS upoutaných modelů Extra B. Janáčka Sopwith Camel Piper, Piper, Piper ME NAVIGA C 1999 robbe Schlüter-Cup Slovenské elektrolety N-cup 1999 Léto 1999 Ivany Švecové MS v elektroletu 1998 Obří Kukuruznik |