ADRESÁŘ o ODKAZY o ELEKTROLET o INSPIRACE o RC AKROBACIE o VOLNÝ LET o GALERIE o MODELÁŘSKÉ LETIŠTĚ NESVAČILY

Extra

Čtrnáct let jsem nepoužil pro svoje modely jiný pohon než elektromotor. Po skončení se soutěžním létáním jsem se "odměnil" a postavil si volnou variaci na téma Extra 300. Abych použil heslo Vládi Hadače, je to představitel takových aeroplánků, které jako jediné dokážou zviklat moji (a Vláďovu) bezmeznou víru v elektropohon.

Extra je celobalzová (vybíraná balza speciál od HVP), pochopitelně něco překližky a nažehlovací folie. Laminátový motorový kryt, kabina, duralový podvozek, něco uhlíku v nosníku křídla a něco uhlíkových trubiček v kormidlech jsou jediné nedřevěné díly.

Rozpětí 2 140 mm a délka 1 760 mm. Motor ZDZ 40 RV-L (nový odlehčený typ) s laděným výfukem a procesorovým zapalováním Falkon PCI - 1.3 dovede s modelem vážícím 6 780 g pěkně zacvičit.

Létání s modelem nelze popsat bez superlativů. Nadšení z létání umocňuje naprosto spolehlivý a výkonný motor.

Bedřich Janáček
Nové Město nad Metují
FOTOGALERIE
Zbraslavice 2001
Novoroční létání 2001
ME ve volném letu 2000
Šou Malá Haná
MS upoutaných modelů
Extra B. Janáčka
Sopwith Camel
Piper, Piper, Piper
ME NAVIGA C 1999
robbe Schlüter-Cup
Slovenské elektrolety
N-cup 1999
Léto 1999 Ivany Švecové
MS v elektroletu 1998
Obří Kukuruznik
Extra_c.jpg (30665 bytes)Extra_b.jpg (27978 bytes)Extra_a.jpg (30753 bytes)