S tímto motorem jsem intenzivn? létal tuto sezónu (asi 100 hodin) v akrobatu Jak-54, rozp?tí 2,4 m, váhy 11,5 kg. Nejsem p?ívržencem visení ve 3 metrech (ani bych to asi neum?l) a podobných pou?ových atrakcí a dávám p?ednost klasické akrobacii, kdy fungují aerodynamické zákony a let modelu je nadmíru realistický.
S motorem jsem spokojený, velmi snadné startování, naprosto spolehlivý a klidný chod. S muflery JMB krásný zvuk, který netahá za uši, p?i volnob?hu si musí pilot zvyknout, že ho neslyší. Osv?d?ila se m? d?ev?ná vrtule ZDZ 26x10, se kterou to?í 5 850 ot/min a p?kn? táhne do vertikál. Výkon dosta?uje na t?i výkruty kolmo nahoru, pak se za?íná zpomalovat - jako skute?né akrobaty. Koncepce motoru a jeho zpracování zaru?uje dlouhou životnost.
Proti svým nikasilovým konkurent?m mali?ko zaostává svým výkonem, mám kolegy, kte?í tento model považují za podmotorovaný, protože po zavisení na p?l plynu a po p?idání prudce nevyst?elí nahoru - proti gustu žádný dišputát. Model se uvisí odhadem na 80% otá?ek, poté se musí pokra?ovat potla?ením. Záleží co kdo od motoru o?ekává. Kolega má na tento motor Veloxe, který váží asi 9,5 kg a ten požadavky visoletc? spl?uje asi bez problém?.Samož?ejm?, že n?jaký k?? navíc by ?lov?k vždy uvítal, ale každé ?ešení a rozhodnutí je výsledkem kompromisu.
Motor asi upoutal mé okolí, protože v sou?asné dob? se staví v našem klubu t?i nové modely na tento motor.
Dobrý servis domácího výrobce také není k zahození. Ale jsem p?esv?d?en, že pokud ho nenaperu do asfaltu, tak servis dlouho nebudu pot?ebovat - klepu na d?evo !
B. Janá?ek
Nové M?sto nad Metují
|