|
|
27.11.2006 09:34
|
?au chlapi,
cht?l bych se zeptat jak jednoduše uchytit serva na kompozitovém modelu. Nemáte n?jaký tip a foto ? Dále, když na jednu polovinu výškovky budou dv? serva , je možné je mít proti sob?? To znamená že nejsou umíst?na ve stejném sm?ru , ale h?ídelky jsou proti sob?. Lze je v?bec naprogramovat ( jedno z nich reverzovat ) ?Nebo používáte spole?ný signál pro každou klapku ? Mám MC-24 a v letadle budou dva p?íjma?e. Serva 4x výškovka , 6x k?ídélka, atd.. ( standartní 3-metrovka ). Vybíráte serva se stejným chodem? Díky za odpov?di a názory.
|
|
|
|
|
07.12.2006 07:28
|
T?eba to nemusí být to pravé, protože jsem se ješt? nikdy s nikým z modelá?? od nás co programují serva nesetkal???
Vlastn? naopak?
Marian.
|
|
|
|
|
06.12.2006 07:46
|
Zdar.
Naprogramuješ a jednoduše programátorem taky oto?íš HITEC digi.
Nepot?ebuju mixovat, ale veliké stejné rychlé výchylky a tak vše lítám na základních ?ty?ech kanálech.(osv?d?ilo se m? to ?) Dokonce i ATV po zalétání ve vysíla?i FF9 vyto?ím na 140% a postupuju ve finále opa?ným zp?sobem (upravou p?evodu na pákách). Tím že jdu za dráhu 100% p?i udávané rychlosti dostanu malinko nižší výslednou rychlost do krajní polohy než je userva udaná, ale za použitím vyššího rozlišení kroku serva což je pro 3D sakra znát. (kupodivu i zm?na citlivosti digit serv t?eba na výškovce p?i veliké výchylce a exponenciálu p?i p?istání je sakra znát) !!!!!!
Považuju programování u HITECU za genialitu?
Navíc se využije maximáln? dráha serva, p?evody a nedochází ke zmenšení životnosti serva vlivem snižování dráhy!!! Servo se využije na maximum a o to p?ece jde ?!?!
Jinak t?eba Fiberclasic v kompozitu dv? serva za sebou jako paraleln? používá u k?idélek nebo výškovce normáln?. Jsou pevn? spojené a uložené co nejblíže trupu ke ko?enu k?ídla t?eba z boku ve výškovce v profilu u ko?ene. Údajn? k?li vibracím.(nejd?íve se vyklepou serva, která jsou nejdál od trupu a na velikých a t?žkých pohyblivých plochách.
Musejí mýt ale také na krut dob?e pevná kormidla a m? to p?ipadá jako zajímavé ?ešení. Nevím ???
Prakticky s tím nemám ale zkušenost .
Jenom v p?ípad? rozjetí dráhy serva se to nemá kde podat.(k?idélko se ti v p?ípad? trochu podá na krut a úm?rn? se zv?tší spot?eba proudu).
Dle m? to chce v p?ípad? použití víc serv na jednom kormidle mýt ur?it? zdvojené accumulátory a n?jaké monitorování, nebo alarm p?i podp?tí a pod.
Udajn? pokud se za?nou serva hádat, tak to pohledem na zemi v?bec není znatelné a proud vysko?i t?eba min jednou tak víc.
T?žko ?íct co je lepší: Serva paralern? nebo seriov? ???
Každopádn? se v 3m modelech t?eba na sm?rovce místo pomalejšího JUMBO serva b?žn? paraleln? za sebe ?adí 3 a více rychlejších s nižšm kroutákem.
Marian
|
|
|
|
|
01.12.2006 09:10
|
Zdravim, t?ch zp?sob? zapojení dvojce serv na výškovce je ur?it? víc.Já jsem zvolil radikální zakrok do serva.. p?epájíš na jednom ze serv výškovky napájecí kablíky elektromotoru a prohodíš krajní kablíky na potenciometru(hitec) a signál pak m?žeš použít pro ob? serva stejný.
|
|
|
|
|
|
|
|
edit [1582] |