Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

Technika - zobrazení článku
 Zimní trénink ob?ích akrobat? – pokra?ování
Technika   19.11.2002 

Radek Černý již ve svém článku referoval o našem rozhodnutí postavit si Diablotina na elektromotor. Když byla venku zima a sníh, prostě žádné podmínky na létání s obrem a kamarádi poletovali s malými modely, bylo nám za oknem smutno. Navíc se občas pořádají nejrůznější modelářské akce, které označujeme souhrnným názvem semináře, po kterých druhý den ráno řídit poměrně drahý model není ten nejšťastnější nápad. Proto nás Diablotin opravdu nadchl, navíc se s ním dá docela slušně nacvičovat postřeh při visení a při všech nízko létaných obratech. Často dostáváme na RC-XXL dopisy začínající: „Chtěl bych si postavit obra a začít nacvičovat visení a 3D akrobacii“. Osobně se domnívám, že nacvičovat obdobné obraty s obrem, kde je ve vzduchu něco mezi 40 000 – 120 000 Kč je mírně řečeno neuvážené. Prostě čas, kdy se s modelem pohybujeme v bezprostřední blízkosti země, je vždy velmi rizikový. Katastrofa nemusí být vždy zapříčiněna jenom chybou pilotáže. Jakýkoliv drobný problémeček s motorem znamená obvykle zřícení a zničení modelu. Našim Diablotinům prospěly některé změny, které jsme po domluvě realizovali. Jsou to zejména nové díly z uhlíku, které jsou pevnější a lehčí. Za ně vděčím stále pilnému Radkovi, který hbitě vyrobil formy a i díly.


Pro zájemce o obdobný požitek z Elektro-Diablotina připojuji několik detailních fotografií:

Autor: Michal Mikulec

Model doznal oproti stavebnici n?kterých zm?n. Kabina, podvozek a kapota motoru jsou vyrobeny z uhlíku.
Motor je upevn?n p?ímo ve vyztužené uhlíkové kapot?.
Zatím se nejlépe osv?d?ila sklopná vrtule 17x9.
Baterie (14 ?lánk?) je upevn?na suchým zipem.
P?ijíma? v zadní ?ásti trupu je zabalen do molitanu.
Uhlíková kabina je opat?ena otvorem pro chlazení
Prodloužený podvozek je vyztužen kevlarovou nití.
Upevn?ní podvozku je provedeno plastovými šrouby.
Detail odnímatelné uhlíkové kabiny.
Plocha sm?rového kormidla byla p?im??en? zv?tšena.
 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]