Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

EAC - zobrazení článku
 Nové informace pro EAC 2006 - !! NEW !!
EAC   13.10.2005 

ing. Jiří Havel se za podpory Jirky Hrachovce zůčastnil 1. října v německém Bonnu jednání o přípravě a organizaci závodů EAC pro rok 2006. Z dalšího je patrné, že se zvyšuje snaha o přechod na pravidla F3M. Jirka Havel o tom napsal stručnou zprávu.

Pro časté dotazy je informace doplněna o způsob vyhodnocování "volných sestav"

Více v článku:


STRUČNÁ INFORMACE

o jednání skupiny pro přípravu EAC 2006 a nových pravidel pro F3M, které se uskutečnilo 3. října 2005 v Bonnu. Jednání se zúčastnili: Klaus Dettmer (GER),Jiří Havel, Jiří Hrachovec (CZE),Ramon J. Sarasa, Norbert Montenegro, Jose Rios (SPA), Julien Devillers, Gerome Gilles (FRA), Michael Steiger (AUT), Elmer Gossel (SUI)

Účastníci jednání se dohodli, že níže přijatá opatření a změny budou respektovat všichni pořadatelé (tedy i Francouzi, Belgičané a Španělé) a že se tedy příští rok budou všechny EAC soutěže létat se stejnými sestavami a pravidly.

Kalendář soutěží 2006

24. – 25. červen (?) Feistritz, Rakousko(pořadatel říká “konec června”)

01. – 02. červenec Benešov, Česko.

14. – 16. červenec Romilly, Francie

21. – 23. červenec Tongeren (?), Belgie

04. – 06. srpen Huesca, Španělsko Breitling Cup

25. – 27. srpen Asturias, Španělsko Copa Principata

08. – 10. září Ulm, Německo závěrečná EAC

Druhá německá soutěž zatím nebyla termínově jasná.

Sestava pro rok 2006 (INTERNATIONAL)

Návrh sestavy je v příloze, ale byly v něm provedeny tyto změny:

- střed obratu č.4 je za prvním 1/2výkrutem, prodlevy mezi kopáčem a mezi půlvýkruty musí být stejné

- č.6 – první výkrut ven, druhý dovnitř

- č.7 – v sestupné části 1a1/2 negativního kop. výkrutu (místo 2bod. výkrutu)

- č.15 a č.16 vyškrtnout, z obratu č.14 navazuje přímo přistávací postup ( 2 x 1800 zatáčka a přistání)

Vzhledem k tomu, že sestava je velmi lehká, bude se ještě možná upravovat – což Vám pochopitelně včas oznámím. Sestavu pro NATIONAL připraví Ramon Sarasa a pošlu Vám ji jakmile bude k dispozici.

Technické charakteristiky modelu:

Nic podstatného se nemění, platí jen limit minimálního rozpětí 2100 mm a maximální hmotnosti 20 kg. Maximální rozpětí není definováno!

Bylo odsouhlaseno, že může být použit i elektrický motor, napětí max. 42 V.

Pokud jde o měření shodnosti se vzorem (+/- 10% odchylky), může být kontrolně měřen jakýkoliv rozměr na modelu, ale nebude se měřit ve vztahu na osu trupu resp. osu motoru, které nejsou přístupné. Uložení křídla a výšk. stabilizátoru se bude měřit vzhledem k obrysu trupu, resp. ke hřbetu či spodku trupu.

Předpokládá se, že měření shodnosti se bude provádět jen na MS nebo ME, nikoliv na normálních soutěžích, ale je lepší mít model, jehož odchylky jsou v povolené toleranci.

Letový prostor

Zůstává 700 vlevo i vpravo a výškový úhel se rovněž definuje na 700.

Pro free style je bezpečnostní čára 20 m od místa pilota souběžně s dráhou, pilot musí stát na místě pro pilota v průsečíku stranových čar a střed. čáry letového prostoru po celou dobu volné sestavy!

Porušení bezp. čáry hlídá praporečník a kromě mávnutí vydává i zvukový signál. První porušení je jen varování a snížení bodů za bezpečnost, druhé porušení je diskvalifikace – nula bodů za celou sestavu.

FAI pravidla pro F3M

budou upravena ve smyslu výše uvedených změn. Pravidla předloží na FAI Francie a pokud budou schválena na plénu CIAM FAI v březnu 2006, budou platit od 1.1.2007. Do této doby stále platí provizorní pravidla F3M, přijatá v roce 2003 a upravená (bez limitu rozpětí) v roce 2004.

Hlučnost

se zatím měřit nebude, nejdříve se musí stanovit měřící postup (ten bude asi stejný jako pro F3A) a navrhnout nový limit nebo vzdálenost, ze které se bude měřit. Bude použito prakticky až na MS resp. ME, čili někdy v roce 2008 – pokud do té doby budou prozatímní pravidla F3M povýšena na oficiální.

Volná sestava

Na meetingu ve Schwandorfu bylo dohodnuto, že i v kategorii National bude součástí závodu free style, ale "váha" bude jen 10% - čili 50% tajná, 40% povinná a 10% free style. Pokud se někdo rozhodne free style vynechat, tak ztratí jen 10% z možného dosažitelného počtu bodů.

 

Jinými slovy - free style se již v roce 2006 nebude vyhodnocovat samostatně, vždy jen v kombinaci s tajnou a povinnou sestavou. V Internationalu má free style "váhu" 20%, v Nationalu 10%.

 

ing.Jiří Havel

Pozn. redakce:

Ročník EAC 2003 a 2004 byl velmi poznamenán snahou o přechod na FAI pravidla, která prosazovala zejména francouzská strana. Díky pravidlům mnoho pilotů přestalo závodit. Je možné, že tento trend se bude opakovat a tak budou pořadatelé a bodovači opět v přesile.....

Autor: Radek ?erný

 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]