V pátek 8. 7. celý den beznadějně pršelo a teprve po sedmé hodině večer někteří piloti složili své většinou třímetrové stroje a pustili se do tréninku v dobré víře, že se počasí na sobotu umoudří – a věřili dobře! V sobotu ráno již nepršelo, ale nízká oblačnost donutila pořadatele posunout zahájení prvního soutěžního kola na 10. hodinu a potom již se létalo až do pozdního večera. Bohužel ranní posun neumožnil splnění časového rozpisu a tak vznikla otázka, co všechno se stihne odlétat v neděli.
Nedělní ráno dalo jednoznačnou odpověď – opět velmi nízká oblačnost (cca 80 m) a tak nebylo možné pokračovat v létání 2. kola povinných a tajných sestav, protože piloti ani rozhodčí by modely ve stoupavých obratech neviděli. Nakonec se pořadatelé s ředitelem EAC seriálu panem Klausem Dettmerem dohodli, že ze soboty je řádně ukončené 1. kolo povinných a tajných sestav (což postačuje na vyhlášení výsledků) a že se tedy budou létat jen 2 kola volné sestavy na hudbu, tzv. „free style“. Diváci to pochopitelně přijali s potěšením, protože povinné a tajné sestavy jsou pro nezasvěcené pozorovatele poněkud nudné. Další časový průběh soutěže ukázal, že to bylo rozhodnutí velmi rozumné, protože po odlétání volných sestav a krátkých exhibičních vložkách s elektrickým modelem F3A (pilot David Kyjovský) se začaly kolem letiště vytvářet hrozivé bouřkové mraky.
Vyhlášení výsledků proběhlo ještě v krásných slunečných podmínkách, poháry a diplomy ve všech třech kategoriích byly předány, ředitel seriálu Klaus Dettmer poděkoval pořadatelům pod vedením Vládi Hadače za vzorně připravenou soutěž, Vláďa pak sám jako ředitel soutěže poděkoval všem rozhodčím a sponzorům. V již v začínající bouřce pak byla soutěž rychle ukončena a účastníci se ve spěchu začali rozjíždět domů.
Co říci na závěr? Letos v kategorii NATIONAL má na svém kontě Radek Černý již vítězství na dvou soutěžích a tak ho podle pravidel EAC příští rok asi uvidíme v kategorii INTERNATIONAL. V této vyšší kategorii má také náš junior Daniel Hrachovec dvě vítězství a zřejmě o celkové první místo svede velký boj s neméně dobře létajícím a jen o něco starším Gernotem Bruckmannem z Rakouska. Gernot předvedl velmi atraktivní volnou sestavu a je to již od loňského roku velká naděje rakouského týmu. Velmi se zlepšili také tovární piloti ZDZ Tomáš Snoza a Honza Halašta, zatím co Jindra Dořičák „díky“ rozbití svého nového modelu hned v úvodu sportovní sezóny toho letos moc nenatrénoval a bylo to znát. Celkově si tedy naši piloti v mezinárodní konkurenci nevedou špatně a hovoří o tom i celkové výsledky.
Kategorie NATIONAL
1.Radek Černý (CZE) 1000, 2. Jan Halašta (CZE) 966, 3. Tomáš Snoza (CZE) 946, 4. Pavel Švec (CZE) 940, 5. Zdeněk Šorma (CZE) 930, 6. František Kalouner (CZE) 924, 7. Ernst Paletar (GER) 914, 8. Rene Weishaeupl (AUT) 904, 9. Roman Schaer (SUI) 893, 10. Milan břečka )CZE) 889, 11. Tomáš Kotrbatý (CZE) 833, 12. Zdeněk Šteigl (CZE) 802, 13. Tomáš Lošťák (CZE) 769, 14. Ivo Kryl (CZE) 755
Kategorie INTERNATIONAL
1. Daniel Hrachovec (CZE) 1000, 2. Gernot Bruckmann (AUT) 980, 3. Ján Hlebaško (SVK) 951, 4. Elmer Gossel (SUI) 935, 5. Klaus Dettmer (GER) 910, 6. Stefan Vogl (GER) 891, 7. Jindřich Dořičák (CZE) 875, 8. Daniel Riedweg (SUI) 814, 9. Helmut Hienz (GER) 802, 10. Jens Leubecher (GER) 774.
Kategorie FREE STYLE
1. Gernot bruckmann (AUT) 1000, 2. Daniel Hrachovec (CZE) 961, 3. Stefan Vogl (GER) 781 4. Ján Hlebaško (SVK) 749, 5. Elmer Gossel (SUI) 749, 6. Pavel Švec (CZE) 574, 7. Rene Weihaeupl (AUT) 520.
Pro rc-xxl napsal ing. Jiří Havel
Autor: Radek ?erný |