Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

Soutěže - zobrazení článku
 EAC 2005 - Pocking 18.-19.6. a Siegendorf 2.-3.8.
Soutěže   18.07.2005 

Sezóna závodů EAC 2005 začala. Tedy vlastně ne, sezóna jako taková začíná hned po skončení té předcházející, přípravou nových modelů, oprašováním těch starých, trénováním, vždyť to znáte. Čas však poněkud pokročil a tak máme za sebou již dva závody – v německém Pockingu 18. a 19. června a rakouském Siegendorfu 2.a 3. července. Samozřejmě se mi nepodařilo nikoho z našich pilotů donutit napsat pár řádek a opět to zbylo na mě. Proto se pokusím oba tyto závody zhustit do jednoho článku, nakonec spoustu věcí je stále stejných.
Pocking 2005


Takže Pocking:

Přeskočím pátek, který je příjezdovým dnem a je obvykle docela nezajímavý. Pouze konstatuji, že naši kolegové směrem na západ stále nepochopili, že tréning před závodem je pro všechny, a na ty se nedostane, pokud bude každý let dlouhý více jak jedna sestava, tj. cca 7 min. (rekord jsem jen tak ze zábavy naměřil 18 minut!).

Sobota již byla zajímavější. Třeba tím, že do závodu nastoupil po několika letech nový pilot z České republiky. Pavel Švec pilotoval model Katana S vypůjčený od Ivoše Krilla. Dle mého názoru byl jeho počin velmi odvážný. Byl to jeho první soutěžní start po několika letech a čtvrtý s tímto modelem! Navíc Pavel létá s palcovým rádiem a tomu se Ivošova MC24 moc nepodobá. Na startovní listině se po delší době objevilo také jméno Zdeňka Štaigla, celkově naše výprava tvořila téměř třetinu všech pilotů z 26, což po loňském hubeném roce oceňuji. A tak se létalo a létalo. Obloha zpočátku zachmuřená, vítr kolmo na dráhu do zad (tak 5-7 m/sec). Nemá cenu popisovat vše do detailu, všichni se snažili, možná byla trochu vidět nevylétanost – přece jen počasí nebylo delší dobu moc příznivé. Večer jsme se sešli v hotelové restauraci, společně povečeřeli a posléze se hrstka našich přesunula do nedaleké pizzérie, kde Dan Hrachovec předváděl v noci na osvětlené křižovatce s halovým akrobatem šou pro občasné řidiče.

Na neděli zbývalo dolétat pro každou kategorii tajnou sestavu a na závěr také volnou. Počasí bylo podstatně lepší, i když je to otázka. Létá se totiž přímo do slunce a to celý den, takže nakonec ta zatažená sobota nebyla úplně od věci. Celou dobu mě stále vrtalo hlavou, že to letiště bylo oproti předchozím rokům trochu jiné. Už to mám: Všudy přítomná kukuřice neměla své obvyklé dva metry, ale jen půl. To byla ta zásadní změna.

Výsledky závodů byly pro nás velmi příznivé: National na stupních vítězů – druhý Tomáš Snoza, první moje maličkost, místo třetí – Ernst Paletar. International první místo Dan Hrachovec, druhý Ján Hlebaško, třetí Elmer Gossel. Pro začátek sezóny slušný úspěch. Omlouvám se všem ostatním pilotům, vždycky výsledkovou listinu někde pozapomenu a tak se nedá nic dělat. Snad jen se podívat na internetové stránky Německého modelářského svazu (DMFV), kde jsou jak výsledky z jednotlivých závodů, tak za celý Pohár.

Siegendorf:

Loňský rok byl na těchto závodech docela očistec, letošní bylo to samé s přehazovačkou. Pátek pršelo jako z konve, později sice přestalo, zato vítr to vzal zostra. Trénovali jen ti nejzarputilejší. V sobotu nás přivítalo slovy mého kolegy „pampéro“ takové, že se ani pořadatel nesnažil tlačit piloty na start, jen tak pobíhal po ranveji, chvílemi si rval vlasy a chvílemi měřil rychlost větru, která ne a ne klesnout alespoň na 15 m/sec. Začali jsme létat až kolem čtvrté hodiny odpoledne, prakticky na hranici regulérnosti a s partou místních bodovačů, kteří mám-li to říci kulantně, akrobacii asi často nebodovali. Občas jsme jim koukali pod ruce a nestačili se divit. Ale to je jiná kapitola. Večer jsme byli docela zmoženi, takže pravidelná debata v místní restauraci byla zcela zrušena. Nedělní ráno nás přivítalo opět větrem, ale to nás nemohlo nijak dostat. Pro nepřízeň počasí bylo o víkendu dohromady odlétáno pouze po jednom kole povinné a tajné sestavy, k tomu v neděli odpoledne jedna volná. Pravidla EAC říkají, že aby mohl být závod počítán do celkového hodnocení ročníku, musí být v každé kategorii minimálně jedna povinná a tajná sestava.

Vyhlášení proběhlo v pozdních odpoledních hodinách. Tentokrát v kategorii National vyhrál Jan Halašta před René Weishauplem a Tomášem Snozou. Dan Hrachovec se umístil v Intenational na druhém místě, když jej přelétal Gernot Bruckmann.

Takže alespoň takhle ve zkratce, více jsem se již nepřinutil.

Autor: Radek ?erný

Pocking 2005
Pocking 2005
Pocking 2005
 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]