Z tohoto záznamu se pokusím "vypíchnout" nejdůležitější body:
Na rovinu musíme přiznat, že závody s obřími modely opravdu nebude masová záležitost a tak bylo konstatováno mezi přítomnými, že většina pilotů se bude snažit o účast pouze na třech soutěžích EAC a sice Siegendorf, Benešov a Schwandorf.
Velká diskuse se odehrála kolem počtu a konání soutěží na domácí půdě. Na závěr se dohodlo, že se bude konat jedna jarní rozlétavací soutěž v Šumperku (zhruba polovina června, bude včas upřesněno). Možná ještě bude tato soutěž podle zájmu spojena s malým soustředěním.
Hlavní soutěž "Český pohár" bude v měsíci září v modelářském areálu u Znojma, termín bude opět včas zveřejněn.
In. Havel dále seznámil přítomné s nejnovější situací a návrhy kolem pravidel F3M, které budou projednávány na plénu CIAM. . Francouzské návrhy jsou velmi byrokratické (zejména nesmyslné hodnocení maketovosti modelů), neřeší problém hlučnosti a opět zbytečně prosazují horní limit rozpětí na 3 m. Ing. Havel bude na jednání v Lausanne přítomen jako člen subkomise F3A a bude po jednání informovat o přijatých změnách a termínech platnosti.
Co je asi pro nás důležité - pravidla EAC se nemění, sestavy International a National zůstávají stejné jako v roce 2004. Co se bude létat v Romilly, Tongerenu a Huesca zatím nikdo (jako obvykle) neví.
Každopádně je možné, že na zmíněných závodech bude předepsána sestava F3M.
Na našich dvou soutěžích budou všichni létat následující:
Jedno kolo 1 x EAC National, 1 x EAC International, 1 x tajnou sestavu. Volná sestava se bude vyhodnocovat samostatně a nebude pro piloty povinná. To bylo zvoleno proto, že je nutné se neustále zlepšovat a tak i pro stávající piloty National je žádoucí létat složité sestavy.
K poslednímu tématu si dovolím připsat několik postřehů. Jako každý rok tak i tentokrát se velmi debatovalo, jak k této kategorii přitáhnout širší zájem o vlastní závodění. Zda dělat sestavy lehké a jednoduché, apod. Zatím se vždy ukázalo, že tato cesta nikam nevede. Prostě je faktem, že někdo má srdce závodníka a potom je mu jedno, zda začne závodně létat a zpočátku se bude prát o přežití. Ti ostatní závodit nepůjdou, i kdyby byla sestava sebejednodušší.
Sám si vzpomínám na své začátky,na první závod EAC v České republice, kdy se mi klepala kolena na startu, že existuje tajná sestava jsem vůbec nevěděl a při volné jsem se zmítal bezmyšlenkovitě ve vzduchu (což mimochodem dělám pořád a proto je fakt nerad létám). Potom jsem ani nevím kolik závodů bojoval o poslední místo a nějaké drobné úspěchy začínají přicházet teď, když začínám šestou sezónu. Píšu to proto, abych dodal odvahu těm, kteří říkají, že se přece nikde nebudou ztrapňovat a že to neumí....Nějak se začít musí.
Autor: Radek ?erný |