Hlavní Menu
  :: EAC
  :: Soutěže
  :: Technika
  :: Ostatní
  :: Odkazy
  :: Aktuality


Počet přístupů

VRTULE MEJZLÍK

Vrtule Mejzlík nám závidí celý svět!

Oficiální stránky EAC

Oficiální stránky EAC

Tlumiče a výfuky pro benzínové motory

VRTULE C-PROP

Vrtule C-PROP

Akroforum

Soutěže - zobrazení článku
 První sout?ž ?eského poháru F3M je za námi!
Soutěže   03.06.2004 

Tak se podařilo o čem jsme dlouho mluvili. Podařilo se nám dát dohromady 4 soutěže, které budou započítávány do seriálu akrobatických soutěží F3M. A první soutěž v Šumperku je již minulostí.


Přesto, že novými pravidly F3M padly omezení velikosti modelů, nic nového se zatím neobjevilo. Snad jen nová EXTRA 330S o rozpětí 3.3m Zdeňka Šteigla z produkce Michala Mencla. O to více ale ubylo starších a dobře létajících modelů. Letošní úvod sezony byl pro některé kluky velmi krutý. Jen doufám, že jsme si tu smůlu už vybrali.

Nejdříve těžce poškodil svoji EXTRU 260 Mudr. Michal Pavlů, moc se nedařilo ani Mudr. Tomáši Lošťákovi, který rozbil Extru 2,4m a aby toho nebylo málo, následoval Tomáš Snoza se svým EDGE 540. Korunu všemu nasadil poslední nešťastník – Michal Mikulec, který úplně zrušil svoji EXTRU 330LX při nacvičování volné sestavy.

Takže nakonec jsme se sešli na perfektně připravené soutěži na šumperském letišti v počtu pouhých sedmi pilotů. Soutěž organizoval LMK Zábřeh na Moravě a všemu řediteloval Zdeněk Šteigl. Dík ale patří i členům zábřežského klubu, jmenovitě Josefu Přibylovi, Marku Duškovi, Josefu Vicenecovi, Mirku Dočkalovi, Zdeňku Zkoumalovi, Zdeňku Člupnému a Milanovi Voráčovi. Samozřejmě nemůžu zapomenout i na celou svoji rodinu – hlavní dík patří manželce a synům Martinovi a Matějovi. Ti všichni soutěží žili a bez nich by to šlo jen velmi těžce.

Ale zpět k soutěži. Většina pilotů se sjela již v pátek a využilo se pěkného počasí na trénink. Ubytování i pohostinství bylo přímo na letišti, takže žádné přejíždění, jen večer nastrkat eroplány do hangáru a pořádně se vyspat na sobotní ráno.

Ráno se začalo snídaní, nástupem a zahájením soutěže. Dorazili i poslední piloti – věčně zaneprázdněný Milan Břečka a Zdeněk Šorma. Dorazil i koordinátor celého seriálu Jirka Havel. Ten přivezl obávanou tajnou sestavu a celou sobotu dohlížel na bodování a výkony pilotů.

Jako bodovači byli pozváni Petr Bukovanský, Libor Weisbrod a místní nový bodovač Josef Vicenec.

A kdo vlastně přijel ? Především kluci ze ZDZ. Jindřich Dořičák se svojí (Zdeňka Vlacha) EXTRA 260, 3m a 160ccm, Jan Halašta s VELOXEM II, 2.6m a 100ccm a Tomáš Snoza s narychlo připravenou celodřevěnou KATANA 2.6 a 100ccm. Milan Břečka (alias Století dřeva) přijel se svojí známou celodřevěnou EXTRA 300S, 3m a 160ccm. 12letý Daniel Hrachovec měl smůlu a před soutěží poškodil při přistání svoji novou EXTRA 300S, 3m a 160ccm a proto musel létat se starým modelem STAUDACHER 300S, 2.5m a 100ccm. František Kalouner přivezl známou EXTRA 330LX, 3,1m a 150ccm 3W. No a nakonec Zdeněk Šorma představil celodřevěného GILES 202, 2.6m a 100ccm. Mě se bohužel nepodařilo zprovoznit moji novou EXTRA 330S, 3.3m a 160ccm ZDZ CHAMPION, tak jsem ji alespoň klukům přivezl ukázat. Tentokrát nepřijel Radek Černý, jeho nový model Extra 300L , 3m a ZDZ 160 byl velmi syrový a s pěti starty jít na soutěž prostě nešlo.

A teď k soutěži. V sobotu nám počasí přálo a tak se nám v pohodě podařilo odlétat 2x povinnou, 1x tajnou a 1x volnou sestavu. Brzy se začala krystalizovat první trojka – Dořičák, Břečka a Hrachovec. Ale i na zbývajících místek bylo pěkně husto a bylo potěšitelné, že celé soutěžní pole bylo pěkně vyrovnané. Večer po odlétaných sestavách nebylo nic rozhodnuto a celá bitva měla vyvrcholit v neděli.

Den jsme ukončili grilováním kuřat a opravdu vynikajících stejků! Podle mých zpráv se taky něco odehrávalo v místním letištním baru, ale ráno byli všichni v pohodě, takže se mohlo po snídani vyrazit do závěrečných bojů.

Hlavní aktéři – M.Břečka i J.Dořičák vyrobili shodně 2 nuly v tajné sestavě a tak bylo rozhodnuto o prvních místech. První trojka zůstala v pořadí ze soboty. Na dalších místech po vyrovnaných tajných rozhodovala volná. Kdo neměl kouření, tak si pomohl devastací plastovými pásy fólie, která vytyčovala depo modelů a upevňoval je na konce křídel. To ignoroval Zdeněk Šorma a vymstilo se mu to. Ostatní ho ve volných přelétali. Nedařilo se Tomáši Snozovi, který měl jednak čerstvý a nezalétaný eroplán a jednak mu nebylo dvakrát nejlépe. Asi nejpůsobivější volnou má Jindra Dořičák. Má svůj model dokonale v ruce, má dobrou muziku (tu ale měli pěkně vybranou všichni), ale hlavně má zatím ze všech perfektní kouření a perfektně zmáknutý vis těsně u země.

No a jak to vše dopadlo: 1. Jindřich Dořičák, 2. Milan Břečka a 3. Daniel Hrachovec. Na čtvrtém místě se umístil Jan halašta, pátý byl Franta Kalouner, šestý Zdeněk Šorma a Tomáš Snoza se umístil na místě sedmém.

Díky sponzorům si soutěžící mezi sebou rozdělili pěkné ceny a první 3 poháry. Dík patří firmám, kteří nám přispěli do cen – HAVEL COMPOSITES, MEJZLIK, ZEDEK MODEL, KRILL, SATRIA, REICHARD, JMB MUFLERS, Josef Přibyl a SOU Zábřeh.

A co na závěr ? No přece za 14 dní u Milana Břečky v Dačicích na druhé soutěži!

Zdeněk Šteigl

Autor: Radek ?erný

Piloti v?etn? svých stroj?
Kdo zrovna létá sestavu nevím, ale podle otev?ených pus to bude asi volná kreace na hudbu
Zden?k Šteigl a jeho nový model pro tuto sezónu
Všichni z??astn?ní m?li k dispozici bezvadné zázemí letišt?...
...ve kterém se jedlo až k prasknutí
"Jind?íšek" Do?i?ák, celkový vít?z závod?
Spokojený Milan B?e?ka a druhé místo
Daniel Hrachovec s radostí p?ebírá diplom za t?etí místo - gratulujeme!!
Zden?k Šteigl a sponzo?i p?ipravili pro závodníky krom? pohár? i hodnotné ceny
Jindra Do?i?ák ve volné sestav?. Motor opravdu nesmí zaváhat...
 
  Copyright © 2002 - 2007 RC-XXL.cz

edit [1582]