Byla to paráda: vedoucímu našeho hydrometeorologického odboru Karlu Zikovi se povedlo zajistit naprosto ideální počasí, na letiště našlo cestu opravdu hodně návštěvníků, jedinou (nijak zásadní) havárii, kterou jsem zaregistroval, způsobilo nevyvolání údajů o správném modelu z paměti vysílače. U stánku s občerstvením sice byla fronta, ale nijak strašná.
Jako první tuším již tradičně vystoupil display team Alfa Model, tedy otec
a synové Alferyovi. Tahákem tentokrát byl Bristol Beaufighter se
zatahovacím podvozkem a funkčními vztlakovými/brzdicími klapkami - to vše při
rozpětí 1020 mm!
Známý haloletec
Jan Špatný předváděl nejen modely z produkce firmy Potensky, ale i svého úplně
nového Iona o váze pouhých 1300 g.
DH
82 je krásný dvouplošník. Původně asijský model o rozpětí 1980 mm,
poháněný čtyřdobým motorem Laser 25 Jana Krause je před "převlečením" do
solartexu a doplněním detailů.
Polomaketu Super Chipmunk od Hyperionu (u nás prodává RC Factory) o rozpětí
1680 mm předváděl Jan Sedláček ml.
Martinu Vilimovskému jsme všichni drželi palce, aby Airco DH2 dostal do vzduchu.
Po chvíli laborování se to podařilo. Pěkné!
Petr Flídr předváděl nejen elektrovětroně (zde Butterfly
o rozpětí 2,9 m s motorem Roton 500), ale i živého akrobata Flop XL.
Nejpočetnější předváděcí tým představila firma Classic Models.
Ichabod létal dokonce ve dvou velikostech!
Viper Jiřího
Potenského se povedl. Rozpětí má 860 mm, pohon obstarává oběžka POT 150 W se
třemi články LiPo 800 mAh.
Moc hezký záběr z rodinného elektrosouboje
otce (Wildcat) a syna (Mustang) Krausových. Modely pro EPA Combat mají
rozpětí 850 mm a pohání je motory AXI 2026/08.
Pro vyvážení příjemných zážitků jeden s opačným znaménkem: Pan Luděk Zavadil řádně vyplnil a odevzdal registrační lístek, vyzvednul si na kmitočtové tabuli pro svůj vysílač příslušný kolík - a vydal se na parkoviště, kde mezi lidmi a automobily začal létat s "dospělým" RC vrtulníkem. To jsme u nás opravdu ještě neměli!
Vladimír Hadač
Za fotografie děkuji Pavlu KREJČÍMU