Ze soutěže, inspirované velkým počtem akrobatických speciálů na loňském podzimním setkání obřích modelů, nakonec sešlo. Přijeli totiž jen čtyři odvážní piloti, kteří se nenechali odradit příliš náročnou sestavou, převzatou z Německa. Přesto by mohlo toto setkání možná vejít do dějin. Byly na něm totiž vytvořeny předpoklady pro "uzákonění" kategorie F3A-X v českých zemích a vůbec pro její rozšíření.
Čtyři stateční: zleva Zdeněk Šteigl, Antonín Zedek, Marek Dušek a Radek Černík při nejdůležitějším bodu setkání - debatě s ing. Jiřím Havlem nad sestavou Evropského poháru a nad návrhem pravidel pro nás.
Základ stavebních a soutěžních pravidel kategorie F3A-X by měl být co nejjednodušší - co nejméně stavebních a technických omezení a letová čás sestávající ze tří soutěžních letů. Ve dvou z nich budou piloti předvádět třem bodovačům povinnou sestavu (každý rok jinou), ve třetím pak volnou, která sice bude muset sestávat z obratů určité obtížnosti, ale hodnotit se bude jako celek. Podle pořadí dosaženého při povinné a při volné sestavě bude vyhlášen vítěz soutěž. Zatím můžete přemýšlet nad připojeným popisem povinné sestavy pro příští rok.
V roce 2000 se uskuteční seriál soutěží F3A-X ZDZ-Zedek Cup, sestávající nejméně z pěti soutěží - první bude na jaře na Nesvačilech, závěrečná bude součástí Setkání obřích modelů na letišti Benešov. Na ní také budou předány ceny absolutním vítězům, které věnují firmy ZDZ (motor 60 cm3) a Zedek (laminátové díly na model Supra Star, ladění tlumič výfuku, vrtule atp.). Přehled soutěží a přesná pravidla seriálu budou včas zveřejněny jak v tisku, tak na zde.
Pokud nechcete čekat, můžete si novou kategorii vyzkoušet již letos: První soutěž, byť zkrácená (jeden let s povinnou a jeden let s volnou sestavou) je vypsána jako součást letošního Setkání obřích modelů na letišti Benešov na sobotu 18. září. Nejúspěšnější piloti si kromě pohárů vybojují i právo vystoupit v hlavním nedělním programu!